Varma middagar hem till dig – Nästa steg efter ”matkassen”

Middagen.se erbjuder varma nylagade middagar med hemleverans.
Maten lagas i lokala kök med näringsrika, noga utvalda råvaror, och allt du behöver göra är att plocka fram tallrik och bestick. På så sätt får du mer tid till annat.

  • Nylagad vardagsmat från kök nära dig
  • Hemleverans när du vill
  • Nya rätter att välja mellan varje dag
  • Vuxenportioner
  • Barnportioner

Leverans från Middagen.se är enkelt

När du genomfört din första betalning behöver du bara göra tre saker.

1 – Välj din middag

Du kan i förväg välja mellan olika rätter varje dag.

Välj din middag

2 – Följ din leverans

Du kan följa leveransen i din dator eller mobil.

Leverans på väg

3 – Hämta din middag

När du får ett sms hämtar du din middag vid mötesplatsen.

Hämta din middag

  • Välj din middag

    Välj middag från meny

    Det finns alltid flera rätter att välja mellan, olika varje dag. Rätterna väljs i förväg från menyn på Middagen.se. Köket låser menyn innan leverans. Det går att avboka från middag så länge inte menyn är låst eller maten är betald. När leveransen är planerad går det att byta til en mötesplats som inte ännu är avklarad. Tillgängliga alternativa mötesplatser kan variera för varje leverans.
  • Leverans på väg

    Följ leveransen när lämnar köket och påbörjar leverans

    Påbörjad leverans går att följa i mobil eller dator för att lättare avgöra när den är framme vid din mötesplats. Middagen kommer normalt fram till mötesplatsen vid ungefär samma tid varje leveranstillfälle. När det är dags för dig att gå till mötesplatsen får du ett sms. Har du inte möjlighet att vara på din mötesplats vid tid för överlämning går det att byta till en senare mötesplats.
  • Välj din middag

    Hämta din middag vid mötesplatsen

    Gå till mötesplatsen som planerats nära angiven adress (normalt inte mer än 200m bort) när meddelande mottagits om att leveransen strax är framme. Meddelande sker på Middagen.se och vis SMS. Ange din leveranskod (fyra siffror) som du får under det att leverans sker, det gör att föraren lättare hittar din beställning. När du hämtat din middag är den nyligen tillagad, varm och färdig att ätas.
Det är viktigt att vara på sin mötesplats vid tiden för leveransen. Föraren ser när meddelande skickats och väntar alltid minst 5 minuter på mötesplatsen från det att meddelande om att leverans är framme skickats. Det går att byta till annan mötesplats om man uteblir vid leveranstillfället. Byte till annan mötesplats kan du göra själv på hemsidan.
Leveransen väntar alltid extra länge på sista mötesplatsen.

Övrig information

Alla priser inkluderar moms. Middagen.se reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i annonser.

Betalsätt

Du kan betala med bank/kreditkort.
  • Kortbetalning

    Vi accepterar VISA och MasterCard/EuroCard. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Har du problem med betalningen, kontakta gärna oss.
Middagen.se följer Livsmedelsverket rekommendationer för restaurangbranschen. Under varje leverans mäts temperaturen i en slumpvis utvald förpackning för att säkerhetställa att maten håller rätt temperatur under hela leveransen. Data om temperatur sparas för att kunna spåras i efterhand. Motsvarar leveransen inte Livsmedelsverkets rekommendationer kommer du i första hand krediteras likvärdig middag vid annat datum.
Om du är missnöjd med leveransens kvalitet kontakta alltid Middagen.se snarast.
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätt gäller inte företag, samt endast innan leveransen har konsumerats. Ångerrätten gäller inte heller köpeavtal för middagar eller övriga livsmedel i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Ej upphämtat leverans betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, kontakta oss direkt.
Informationen du lämnar om dig själv används endast inom företaget. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.
Med app i mobiltelefon är det lättare att välja rätter och följa leveransen.
I din meny kan du se vilken eller vilka av Livsmedelsverkets 14 rekommenderade allergener som kan finnas i respektive rätt.
- Tryck på denna ikon i menyn nedan för att se om rätten innehåller allergener.
Vi strävar efter minskad miljöpåverkan i mån av möjlighet genom ny teknik och förbättrade arbetsmetoder. Det går att lämna över allt packmaterial vid överlämning så ser vi till att det sorteras och i möjligaste mån återvinns. Förbättringarna sker kontinuerligt. Vi tar gärna eomt förslag på hur vi kan arbeta för att bli ännu bättre, kontakta gärna oss.

Hittar du inte ditt svar här? Se FAQ.